Ντουντούκα
Θρύλε των γηπέδων, Ολυμπιακέ!

Φάκελος Γουέμπλεϊ-Όλη η αλήθεια: Για πρώτη φορά όλο το παρασκήνιο της πορείας του ΠΑΟ

Φάκελος Γουέμπλεϊ-Όλη η αλήθεια: Για πρώτη φορά όλο το παρασκήνιο της πορείας του ΠΑΟ
Παρασκευή, 2 Ιουνίου 2023 - 11:30
52 χρόνια συμπληρώνονται από τον τελικό του κυπέλλου πρωταθλητριών Ευρώπης στο Γουέμπλεϊ το 1971 με τη συμμετοχή του Παναθηναϊκού και η Αθλητική διαπλοκή παρουσιάζει τη μεγαλύτερη έρευνα που έχει γίνει ποτέ, συγκεντρώνοντας όλα τα ντοκουμέντα που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα μέχρι σήμερα για την υπόθεση Γουέμπλεϊ και αποδομεί μία προς μία τις «πράσινες» απαντήσεις...

Στο άρθρο αυτό θα πρωτοπορήσουμε, παραθέτοντας και αντικρούοντας τα επιχειρήματα των ιστορικών του Παναθηναϊκού, πράσινων σελίδων και του Αριστοτέλη Μπένογλου, ο οποίος σε άρθρο του στο SDNA, θεωρούσε ότι έχει απαντήσει σε όλες τις κατηγορίες που έχουν ακουστεί.

Εισαγωγικά, θυμίζουμε ότι ο Παναθηναϊκός απέκλεισε στη φάση των «32» την πρωταθλήτρια Λουξεμβούργου Ζενές Ες (με δύο νίκες), στη φάση των «16» την πρωταθλήτρια Τσεχοσλοβακίας Σλόβαν Μπρατισλάβας (με μία νίκη και μία ήττα), στα προημιτελικά την πρωταθλήτρια Αγγλίας Έβερτον (με δύο ισοπαλίες χάρη στο εκτός έδρας γκολ) και στα ημιτελικά τον πρωταθλητή Γιουγκοσλαβίας Ερυθρό Αστέρα (με μία ήττα και μία νίκη χάρη στο εκτός έδρας γκολ), για να προκριθεί στον τελικό του Γουέμπλεϊ όπου ηττήθηκε από τον πρωταθλητή Ολλανδίας Άγιαξ με 2-0.

1. ΠΡΟΗΜΙΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ
ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ - ΕΒΕΡΤΟΝ

ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ
Όπως είπαμε, στα προημιτελικά ο Παναθηναϊκός αντιμετώπισε την πρωταθλήτρια Αγγλίας Έβερτον και προκρίθηκε στην ημιτελική φάση με δύο ισοπαλίες χάρη στον κανονισμό του εκτός έδρας γκολ (1-1 στην Αγγλία και 0-0 στη Λεωφόρο).

Α. ΟΙ ΦΗΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟ
Ο μακαρίτης Φίλιππος Συρίγος ήταν από τους πιο γνωστούς και έμπειρους αθλητικούς δημοσιογράφους της Ελλάδας. Είναι γνωστό ότι δεν ήταν Ολυμπιακός, αντιθέτως άσκησε πολύ σκληρή κριτική στην ομάδα του Πειραιά μέχρι το θάνατό του. Εποχή άφησαν τα άρθρα του για την παραχώρηση προς ανακατασκευή του σταδίου Καραϊσκάκη στον Ολυμπιακό και πολλοί ισχυρίζονται ότι ανήκε στο αντιολυμπιακό στρατόπεδο.

Σήμερα θα υπενθυμίσουμε ένα βίντεο από τηλεοπτική εκπομπή του Φιλίππου Συρίγου τη δεκαετία του 1980 με προσκεκλημένο τον παλαίμαχο παίκτη του Παναθηναϊκού από την εποχή του Γουέμπλεϊ Αριστείδη Καμάρα. Στη συνέντευξη αυτή, ο Φίλιππος Συρίγος αναφέρεται μπροστά στον Καμάρα στις φήμες που είχαν ακουστεί από το εξωτερικό για το παρασκήνιο των προκρίσεων του ΠΑΟ επί της Σλόβαν Μπρατισλάβας και του Ερυθρού Αστέρα.

Πέραν αυτού, ο δημοσιογράφος στην ίδια εκπομπή, κατέθεσε τη δική του μαρτυρία ότι είχε δει τον Γάλλο διαιτητή του αγώνα Παναθηναϊκός-Έβερτον Ελλιέ στον ιππόδρομο μαζί με κάποιους που του έδιναν διαρκώς λεφτά λέγοντας του ότι κερδίζει. Ο Αριστείδης Καμάρας ακούει και δεν φαίνεται να εξοργίζεται...

Μάλιστα τα όσα είπε ο Φίλιππος Συρίγος ως μαρτυρία του, επιβεβαιώνονται από δημοσίευμα της εποχής το 1971...

Αρχείο Reds Against The Machine

Το αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τον Ιππόδρομο:
«Οι φήμες είναι καφενειακές»
Για τα περί ιπποδρόμου, οι ιστορικοί της ομάδας του τριφυλλιού δεν απάντησαν ποτέ επί της ουσίας. Σε άρθρο του στο SDNA, ο Αριστοτέλης Μπενόγλου περιορίστηκε στο να χαρακτηρίσει αναιτιολόγητα «καφενειακές» τις φήμες αυτές, χωρίς κανέναν περαιτέρω σχολιασμό. Μάλιστα πιάστηκε... ανενημέρωτος, γιατί νόμιζε ότι, τα περί ιπποδρόμου, αφορούσαν τον Ισπανό διαιτητή του ημιτελικού με τον Ερυθρό Αστέρα, ενώ στην πραγματικότητα αφορούσαν τον Γάλλο διαιτητή του προημιτελικού με την Έβερτον.


Έτσι το δημοσίευμα της εποχής, αλλά και η μεταγενέστερη μαρτυρία του Φ. Συρίγου μπροστά στον σιωπηλό Καμάρα έχουν μείνει αναπάντητα από πλευράς Παναθηναϊκού.

Β. Η ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΒΕΡΤΟΝ ΣΤΗ ΛΕΩΦΟΡΟ
Αξίζει όμως να δούμε τι είχε ακουστεί για τη διαιτησία στον αγώνα με την Έβερτον. Θυμίζουμε ότι στην Αγγλία, ο αγώνας Έβερτον - ΠΑΟ έληξε ισόπαλος 1-1 και στη Λεωφόρο ο αγώνας έληξε ισόπαλος 0-0. Έτσι, ο Παναθηναϊκός προκρίθηκε χάρη στο εκτός έδρας γκολ.

Αρχείο Reds against the machine

Όπως βλέπουμε, τόσο ο Αγγλικός Τύπος, όσο και ο προπονητής της Έβερτον, έβραζαν κατά του διαιτητή της αναμέτρησης. Ο διαιτητής πάντως δεν προβληματίστηκε από τις εναντίον του κατηγορίες και συνέχισε τη ζωή του. Μάλιστα έφυγε χαρούμενος και πλούσιος από την Ελλάδα χάρη στην επιτυχία του στον ιππόδρομο...

Ο Άγγλος συγγραφέας Brian Glanville, στο βιβλίο του «Champions of Europe», ανέφερε επίσης ότι ο Παναθηναϊκός ευνοήθηκε εξόφθαλμα από τον Γάλλο διαιτητή και ότι η Έβερτον δεν πήρε ούτε σφύριγμα.

Το αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τη διαιτησία με την Έβερτον
ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
Οι ιστορικοί του Παναθηναϊκού δεν έχουν απαντήσει ποτέ για τη διαιτητική εύνοια της ομάδας τους στον αγώνα με την Έβερτον στην Λεωφόρο...

2. ΗΜΙΤΕΛΙΚΗ ΦΑΣΗ
ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ - ΕΡΥΘΡΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ
Οι αναφορές για τον αγώνα με την Έβερτον, ήταν απλά το ορεκτικό. Το κυρίως πιάτο της υπόθεσης Γουέμπλεϊ αφορά την ημιτελική φάση.


ΟΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ/ΑΣΛΑΝΙΔΗΣ/ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ/ΔΙΕΘΝΗ ΜΜΕ
Στα ημιτελικά ο Παναθηναϊκός αντιμετώπισε τον πρωταθλητή Γιουγκοσλαβίας Ερυθρό Αστέρα. Στο Βελιγράδι ηττήθηκε με το βαρύ 4-1. Στη ρεβάνς της Λεωφόρου, ο Ερυθρός Αστέρας έπαιξε νωχελικά και ηττήθηκε με 3-0 με αποτέλεσμα να αποκλειστεί λόγω του κανονισμού του εκτός έδρας γκολ.

Αν στον αγώνα με την Έβερτον το ζητούμενο ήταν η διαιτησία, στον αγώνα με τον Ερυθρό Αστέρα οι φήμες μιλούσαν για την απόδοση των Σέρβων παικτών...

Α. Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Δέσποινα Παπαδοπούλου και Στυλιανός Παττακός στις θέσεις των επισήμων της Λεωφόρου μετά τη λήξη του ημιτελικού Παναθηναϊκός-Ερυθρός Αστέρας 3-0.

Κορωνίδα των αποκαλύψεων, θεωρείται η περίφημη συνέντευξη της Δέσποινας Παπαδοπούλου στην εκπομπή «Οι Φάκελοι» του Αλέξη Παπαχελά το 2007 στο Mega. Κακώς. Οι φήμες και τα στοιχεία υπήρχαν από πολύ παλιότερα. Η συνέντευξη εκείνη, ήταν το κερασάκι στην τούρτα.

Η χήρα του δικτάτορα Παπαδόπουλου, μίλησε λοιπόν για χρηματισμό προς τους Γιουγκοσλάβους προκειμένου να προκριθεί ο Παναθηναϊκός στον τελικό του Γουέμπλεϊ, αποκλείοντας στη Λεωφόρο τον Ερυθρό Αστέρα.

Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε ότι στη διάρκεια της ρεβάνς της Λεωφόρου, παρακολουθούσε με αγωνία την αναμέτρηση και ο Στυλιανός Παττακός (νούμερο 2 της χούντας και στενός συνεργάτης του συζύγου της), της εκμυστηρεύθηκε: «Το πληρώσαμε και θα το πάρουμε το παιχνίδι» καθώς και ότι ο Γιουγκοσλάβος πρέσβης που επίσης βρισκόταν στις θέσεις των επισήμων της Λεωφόρου, της είπε επίσης: «Μην στεναχωριέστε κυρία Παπαδοπούλου, το πληρώσατε και θα το πάρετε»!

Με λίγα λόγια, η Δέσποινα Παπαδοπούλου, χωρίς να έχει κανένα σχετικό συμφέρον, περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια και αναλυτικότατα, σε εντελώς ανύποπτο χρόνο, ένα περιστατικό που ρίχνει τεράστιες και πολύ σοβαρές σκιές στην πορεία του Παναθηναϊκού μέχρι το Γουέμπλεϊ.

Το πρώτο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τη Δέσποινα:
«Δεν λαμβάνουμε σοβαρά τη Δέσποινα γιατί έλεγε ότι δεν γινόταν βασανιστήρια επί χούντας»

Το πρώτο επιχείρημά των φίλων του ΠΑΟ είναι το εξής: «Μα καλά θα πιστέψουμε μια γυναίκα που έχει δηλώσει ότι δεν γινόταν βασανιστήρια επί χούντας και ότι ο Αλέξανδρος Παναγούλης περνούσε καλά στη φυλακή και έπαιζε τένις;»


Παρόλα αυτά, οι ιστορικοί του Παναθηναϊκού επικαλούνται ότι ο αντιπρόεδρος των χουντικών κυβερνήσεων Στυλιανός Παττακός, διέψευσε τη Δέσποινα Παπαδόπουλου για το Γουέμπλεϊ και τον θεωρούν αξιόπιστο, χωρίς να τους ενοχλεί ότι και ο ίδιος έχει αρνηθεί ότι γίνονταν βασανιστήρια επί χούντας και έλεγε ότι οι εξόριστοι στην Μακρόνησο καλοπερνούσαν, τρώγοντας αστακούς. Παρόλα αυτά, τον θεωρούν έγκυρο!

Παραλείπουν επίσης να αναφέρουν ότι παραδέχτηκε η Δέσποινα στην ίδια συνέντευξη ότι, επί χούντας «έπεφτε ξύλο», τη στιγμή που περιέγραφε αναλυτικά ένα άλλο περιστατικό (δείτε εδώ το σχετικό απόσπασμα).

Το δεύτερο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τη Δέσποινα:
«Ο διάλογος αυτός δεν έγινε ποτέ και εν πάση περιπτώσει έγινε για πλάκα!»

Μάλιστα, οι «πράσινοι» ιστορικοί επικαλούνται ότι, σύμφωνα με τον Παττακό, ο επίμαχος διάλογος με τη Δέσποινα Παπαδοπούλου δεν έγινε ποτέ:


Ωστόσο ακριβώς μετά, στο ίδιο άρθρο, διαβάσαμε ότι ο βιογράφος του Παττακού ανέφερε ότι ο διάλογος Παττακού-Δέσποινας έγινε... χάριν αστεϊσμού!


Δηλαδή τη μία μας λένε ότι ο διάλογος δεν έγινε ποτέ και την άλλη μας λένε ότι έγινε, απλά ο Παττακός, ως άλλος Φερεντίνος, αποφάσισε να κάνει φάρσα στη Δέσποινα, βάζοντας στον κόλπο και τον Γιουγκοσλάβο πρέσβη και τόσες δεκαετίες μετά δεν της αποκάλυψε ότι της έκανε πλάκα!

Κανένας Παναθηναϊκός δεν απαντάει στο εξής απλό ερώτημα:

Αν η μαρτυρία της Δέσποινας για το Γουέμπλεϊ είναι αναξιόπιστη επειδή έλεγε ότι δεν γίνονταν βασανιστήρια επί χούντας, τότε γιατί είναι αξιόπιστη η διάψευση Παττακού για το Γουέμπλεϊ, παρότι επίσης έλεγε ότι δεν γίνονταν βασανιστήρια επί χούντας;

Έτσι λοιπόν, επιμένουν να θεωρούν αναξιόπιστη τη χήρα του δικτάτορα Παπαδόπουλου, αλλά θεωρούν αξιόπιστο τον Παττακό που την διέψευσε από το κρεβάτι του και σε ηλικία 94 ετών το 2007!
Η Δέσποινα Παπαδοπούλου συγχαίρει τον Μίμη Δομάζο μετά την πρόκριση του Παναθηναϊκού επί της Έβερτον.

Επίσης δεν μας εξήγησε κανένας και ποτέ, τι λόγο είχε η Δέσποινα Παπαδοπούλου να πει αυτό το ψέμα. Για τα βασανιστήρια είχε όντως κάθε λόγο να πει ψέματα. Τα έλεγε γιατί αυτό συμφέρει τη μνήμη του άντρα της και του καθεστώτος.

Τι όφελος είχε όμως να πει όσα είπε η Δέσποινα για το Γουέμπλεϊ; Γιατί να σκηνοθετήσει τέτοιους διαλόγους που μάλιστα τους παρέθεσε αναλυτικά και λεπτομερώς, παραθέτοντας και συγκεκριμένες ατάκες;

Η απάντηση είναι απλή: Προφανώς, δεν θα παραδεχόταν ποτέ ευθέως η Δέσποινα Παπαδοπούλου ότι γίνονταν βασανιστήρια. Υπό το πρίσμα της ιστορίας, έχουν πολύ σοβαρότερη διάσταση το πραξικόπημα, τα βασανιστήρια, οι εξορίες, το Πολυτεχνείο και η τραγωδία της Κύπρου, σε αντίθεση με το ποδόσφαιρο που είναι κάτι πιο «ελαφρύ» και ψυχαγωγικό, άρα δεν θα την ενοχλούσε να το παραδεχτεί.

Άλλωστε, για τους πιο παρατηρητικούς, ο Αλέξης Παπαχελάς λέει στην Δέσποινα: «Για πείτε μου αυτή την ιστορία για το Γουέμπλεϊ». Είναι προφανές λοιπόν ότι η χήρα του δικτάτορα είχε αναφέρει τη συγκεκριμένη ιστορία και off camera. Γιατί να το κάνει off camera; Γιατί να βγάλει κάτι από το μυαλό της μιλώντας με τον δημοσιογράφο ιδιωτικά;

Το τρίτο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τη Δέσποινα:
«Έχει Αλτσχάιμερ και δεν μπορεί να ανασκευάσει»
Η Δέσποινα Παπαδοπούλου δεν ανασκεύασε ποτέ από το 2007 μέχρι σήμερα και, σύμφωνα με τον κ. Μπενόγλου, δεν μπορεί να το κάνει γιατί έχει... Αλτσχάιμερ, άρα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μόνο τον βιογράφο της!


Τώρα πώς γίνεται να έχει Αλτσχάιμερ και να έδωσε στις 28/05/2023 συνέντευξη στην Espresso, θα σας γελάσουμε...



Το τέταρτο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού
«Η χούντα δεν θα συνεργαζόταν με κομμουνιστικό κράτος!»
Ένα ακόμα αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού, είναι ότι δεν θα γινόταν ποτέ η Ελληνική χούντα που ήταν ακροδεξιά, να χρηματίσει μια ομάδα του κομμουνιστικού καθεστώτος του Τίτο στην Γιουγκοσλαβία:



Το συγκεκριμένο «πράσινο» επιχείρημα δείχνει πλήρη έλλειψη γνώσεων γεωπολιτικής, καθώς στη διεθνή πολιτική, η ιδεολογία των καθεστώτων, είναι πλήρως αδιάφορη. Όπως είχε αναφέρει επανειλημμένα ο Στυλιανός Παττακός, οι σχέσεις Ελλάδας-Σοβιετικής Ένωσης επί χούντας, ήταν «φιλικοτάτες». Με την πάροδο των δεκαετιών είδαμε τους Αμερικανούς να εξοπλίζουν ισλαμιστές εξτρεμιστές, ενώ ακόμα και σήμερα η Δύση δεν ενοχλείται από τη ναζιστική ιδεολογία των ταγμάτων Αζόφ.

Με λίγα λόγια, η ιδεολογία του καθεστώτος του Τίτο, δεν θα αποτελούσε εμπόδιο για την χούντα του Παπαδόπουλου.

Το πέμπτο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού
«Κανένας παίκτης του Ερυθρού Αστέρα δεν παραδέχτηκε ότι χρηματίστηκε!»


Εδώ διαβάζουμε ότι δεν υπάρχει καμία παραδοχή από παίκτη του Ερυθρού Αστέρα ότι εξαγοράστηκε, άρα ακόμα και αν εξαγοράστηκαν, δεν μας ενδιαφέρει! Ωραία λογική που τσακίζει κόκκαλα (λες και θα έβγαινε κάνεις να ομολογήσει ότι έχει κάνει τέτοιο έγκλημα κατά της ομάδας του και της χώρας του)! Παρόλα αυτά, το επιχείρημα ότι δεν έχει ακουστεί τίποτα από πλευράς παικτών του Ερυθρού Αστέρα, δεν στέκει:

Ένας από τους καλύτερους ποδοσφαιριστές του Ερυθρού Αστέρα εκείνης της εποχής, ήταν ο Στέφαν Οστόιτς, ο οποίος μάλιστα πέτυχε 3 γκολ στον πρώτο ημιτελικό Ερυθρός Αστέρας-Παναθηναϊκός 4-1. Ο άνθρωπος αυτός, έκανε μια σοβαρή καταγγελία εκείνη την εποχή:

Μιλώντας το 1976 στο ΦΩΣ, χαρακτήρισε ανεξήγητη την απόδοση του Ερυθρού Αστέρα στη ρεβάνς της Λεωφόρου. Δεν άφησε δηλαδή αιχμές για τη διαιτησία που μπορεί να έκρυβε ένα παράπονο, αλλά για την απόδοση των συμπαικτών του, λέγοντας ευθέως ότι το αποτέλεσμα ίσως κρίθηκε στα παρασκήνια...

Αρχείο Reds against the machine

Από κει και πέρα, αν γνωρίζετε παγκοσμίως πολλές περιπτώσεις ανθρώπων να βγαίνουν και να δηλώνουν δημόσια κάτι τόσο ντροπιαστικό, όπως ότι χρηματίστηκαν για να χάσουν, ας μας το πείτε...

Το έκτο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού
«Πώς χρηματίστηκαν, αφού έχαναν ευκαιρίες;»
Το επόμενο αντεπιχείρημα των οπαδών του Παναθηναϊκού, θυμίζει λογική γυμνασιόπαιδων. Επικαλούνται κάποιες χαμένες ευκαιρίες του Ερυθρού Αστέρα και ισχυρίζονται ότι δεν γίνεται να υπήρξε δωροδοκία του αντιπάλου και να χάνει ευκαιρίες!

Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που θεωρούν στημένους δεκάδες αγώνες του Ολυμπιακού στο Ελληνικό ποδόσφαιρο με αντιπάλους υποτιθέμενα παραρτήματα, αλλά αν τους δείξεις χαμένες ευκαιρίες των «παραρτημάτων» δεν συγκινούνται.

Καταρχάς, εάν ευσταθούν τα περί χρηματισμού και δωροδοκιών, κανείς δεν είπε ότι χρηματίστηκαν όλοι οι παίκτες. Αυτό θα ήταν από ανέφικτο έως αυτοκτονικό. Οι «χαμένες ευκαιρίες» δεν σημαίνουν τίποτα απολύτως. Θα μπορούσε ακόμα και να αποκλειστεί ο Παναθηναϊκός παρά το πλεονέκτημα που είχε στην περίπτωση που ισχύουν τα καταγγελλόμενα. Αυτό δεν αλλάζει απολύτως τίποτα από το παρασκήνιο που υπάρχει γύρω από τον ημιτελικό.

Το έβδομο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού
«Γιατί δεν πήραμε το κύπελλο αφού δωροδοκήσαμε; Τελείωσαν τα λεφτά;»
Όσο περνούν τα επιχειρήματα, τόσο χαμηλώνει το επίπεδο. Το προτελευταίο ήταν επιχείρημα γυμνασίου, τώρα φτάσαμε στο δημοτικό.

Είναι τουλάχιστον αστείο να πιστεύει κανείς ότι θα μπορούσε η χούντα να δωροδοκήσει Ολλανδούς ποδοσφαιριστές του Άγιαξ, προερχόμενους από μία σύγχρονη και ευημερούσα οικονομία. Ούτε τον Άγιαξ μπορούσε να δωροδοκήσει η χούντα, ούτε την Ρεάλ, ούτε την Μπαρτσελόνα. Η περίπτωση των πεινασμένων Γιουγκοσλάβων του καθεστώτος Τίτο, ήταν εντελώς διαφορετική...

Οι καταγγελίες περί χρηματισμού αθλητών/ομάδας, αφορούν τον επαναληπτικό ημιτελικό με τον Ερυθρό Αστέρα και ΟΧΙ τον τελικό της διοργάνωσης!

Β. Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΣΛΑΝΙΔΗΣ
Ο Κωνσταντίνος Ασλανίδης ήταν ο άνθρωπος της χούντας στον αθλητισμό. Γενικός γραμματέας αθλητισμού. Ό, τι είναι οι υφυπουργοί αθλητισμού επί Δημοκρατίας (Κοντονής, Βασιλειάδης, Αυγενάκης, κτλ) ήταν ο Ασλανίδης επί χούντας (δεν υπήρχε τότε υφυπουργείο αθλητισμού). Υπήρξε εγγεγραμμένο μέλος στον Παναθηναϊκό και ήταν ο αρχηγός της αποστολής της ομάδας στο Γουέμπλεϊ. Φανταστείτε να ήταν σήμερα αρχηγός της αποστολής του Ολυμπιακού στο Κάουνας ο Αυγενάκης αντί για τους Αγγελόπουλους...

Μετά τη χούντα, ο Κ. Ασλανίδης, είχε κάνει τις εξής δηλώσεις:
Αρχείο Reds against the machine

Ο Ασλανίδης έκανε λόγο λοιπόν για χρηματισμό συλλόγου γειτονικής χώρας εν γνώσει του ίδιου του δικτάτορα Παπαδόπουλου, προκειμένου να διευκολυνθεί πορεία Ελληνικής ομάδας στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Ήταν ξεκάθαρο ότι φωτογράφιζε τον Ερυθρό Αστέρα Βελιγραδίου. Το Δ.Σ. του Παναθηναϊκού προειδοποίησε με μηνύσεις οι οποίες όμως δεν κατατέθηκαν ποτέ...

Αρχείο Reds Against The Machine

Το αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τον Ασλανίδη
Η μπάλα στην εξέδρα!
Όταν η κουβέντα φτάνει στον Ασλανίδη, υπάρχει αμηχανία και οι ιστορικοί και οπαδοί του τριφυλλιού, πάνε την κουβέντα αλλού, όπως στο ότι ο Ασλανίδης ήταν φίλαθλος του Ηρακλή (κάτι αδιάφορο), καθώς και ότι επί Ασλανίδη πήραν λεφτά από την ΓΓΑ όλες οι Ελληνικές ομάδες (ανάμεσά τους και ο Ολυμπιακός), κάτι επίσης αδιάφορο για την υπόθεση Γουέμπλεϊ. Αναφέρουν επίσης ότι προσπάθησε να καπηλευθεί την πορεία του τριφυλλιού. Για την ταμπακιέρα όμως της αποκάλυψης που έκανε, κουβέντα...


Το ερώτημα λοιπόν παραμένει: Ο άνθρωπος του αθλητισμού στην χούντα, δήλωσε ότι έγιναν δωρεές σε σύλλογο γειτονικής χώρας για να διευκολυνθεί η πορεία Ελληνικής ομάδας σε Ευρωπαϊκή διοργάνωση. Τι λέτε να εννοούσε;

Γ. ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ
Σε έγγραφο-ντοκουμέντο του Γενικού επιτελείου στρατού τον Μάιο του 1971, αναφέρεται ότι «η νίκη του Παναθηναϊκού επί του Ερυθρού Αστέρα εξαγοράστηκε έναντι 3 εκατομμυρίων δραχμών»:



Το αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για το έγγραφο
«Από τον τελικό θα εισέπραττε περισσότερα ο Ερυθρός Αστέρας»
Οι ιστορικοί του Παναθηναϊκού, επικαλούνται ότι τα έσοδα των φιναλίστ του τελικού από τα τηλεοπτικά, ήταν μεγαλύτερα από το ποσό των 3 εκατ. δρχ. που αναφέρει το έντυπο περί χρηματισμού.

Παραλείπουν βέβαια να πουν ότι το ποσό που δίνεται από την ΟΥΕΦΑ, προορίζεται υπέρ του σωματείου σε αντίθεση με το μαύρο χρήμα που μπορεί να πάει σε συγκεκριμένες τσέπες και το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερο από τα επισήμως αναφερόμενα στα στρατιωτικά έγγραφα της εποχής.

Άλλωστε, τα χρήματα από τα τηλεοπτικά, καταλήγουν στο σωματείο και όχι στους παίκτες. Αν όμως δωροδοκήθηκαν κάποιοι παίκτες;

Όπως θα δούμε ακριβώς παρακάτω, τα δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου βοούσαν και έκαναν λόγο για πολύ μεγαλύτερα χρηματικά ποσά...

Δ. Ο ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ ΒΟΑ!
Ένα χρόνο μετά την πτώση της χούντας, η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», παρουσίασε μία έρευνα με όσα γράφτηκαν στον διεθνή Τύπο σχετικά με τα παρασκήνια του Γουέμπλεϊ. Σας παρουσιάζουμε τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις...

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 25-06-1975
Αρχείο Αθλητικής διαπλοκής


Όπως θα δείτε, γίνεται αναφορά σε λεφτά του Ωνάση, σε εξαγορά του προεδρείου του Ερυθρού Αστέρα, σε εξαγορά παικτών του Ερυθρού Αστέρα, κτλ. Αναλυτικά:



Ακόμα και στις μέρες μας, ο διεθνής Τύπος εξακολουθεί να βοά, μισό αιώνα μετά το Γουέμπλεϊ. Χαρακτηριστικό ήταν ένα δημοσίευμα της Ισπανικής «Marca» το 2020:



Αλήθεια, για ποιο λόγο τόσες πολλές εφημερίδες από τόσες πολλές και διαφορετικές χώρες (Γερμανία, Ιταλία, Ουγγαρία, Ισπανία, κτλ) και σε διαφορετικές εποχές (1970s, 2020), έκαναν λόγο για δωροδοκίες και σκάνδαλα αναφορικά με την πρόκριση του Παναθηναϊκού στο Γουέμπλεϊ; Ήταν δάκτυλοι του Ολυμπιακού; Είχαν κάποιο συμφέρον οι χώρες αυτές και συνωμότησαν τα ΜΜΕ τους κατά του Παναθηναϊκού; Γιατί δεν υπήρξαν αντίστοιχα δημοσιεύματα και στους υπόλοιπους τελικούς κυπέλλου πρωταθλητριών της εποχής;

Αποκαλύφθηκε επίσης, ότι με εντολή Ασλανίδη, κατάσχονταν οι ξένες εφημερίδες που έκαναν αναφορά στον ημιτελικό με τον Ερυθρό Αστέρα, ενώ μετά την πτώση της χούντας, υπήρξε και ανάθεση έρευνας σε ανακριτή για την υπόθεση...



Το αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τα διεθνή δημοσιεύματα και τις κατασχέσεις Ασλανίδη:
ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ!
Καμία απολύτως απάντηση δεν έχουν δώσει οι ιστορικοί του Παναθηναϊκού στις σοβαρές καταγγελίες του διεθνούς Τύπου που βοούσε, καθώς επίσης και στις κατασχέσεις των ξένων εφημερίδων από τη χούντα με εντολή Ασλανίδη.

3. ΟΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΑΙΚΤΩΝ ΤΟΥ ΕΡΥΘΡΟΥ ΑΣΤΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑΡΚΩΣΗ

Α. ΝΟΒΑΚΟΒΙΤΣ:
«ΕΙΜΑΙ ΠΕΠΕΙΣΜΕΝΟΣ ΟΤΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΗΤΑΝ ΣΤΗΜΕΝΟΣ»
Σε συνέντευξή του το 2007, ο παλαίμαχος αμυντικός του Ερυθρού Αστέρα Μίλε Νοβάκοβιτς προχώρησε σε καταγγελίες για τον περίφημο επαναληπτικό ημιτελικό της Λεωφόρου, κάνοντας λόγο για στημένο αγώνα και ανέφερε ότι οι παίκτες της ομάδας του ήταν ναρκωμένοι. Δεν γνωρίζουμε αν λέει αλήθεια, αλλά σας παραθέτουμε το απόσπασμα:



«Νοβάκοβιτς: Είμαι πεπεισμένος πως το παιχνίδι ήταν στημένο. Ακόμα κι έπειτα 36 χρόνια, είμαι βέβαιος πως μας είχαν ναρκώσει – περπατούσαμε στο τερέν σα να ήμασταν σε όνειρο. Ποτέ δε θα ξεχάσω τι περάσαμε απ’ τη στιγμή που επιστρέψαμε στο Βελιγράδι. Όλα τα είδη περιέργων υποθέσεων εκτυλίχθηκαν εκεί, πιστεύω πως μας έδωσαν φαγητό κατά τη διαμονή μας που περιείχε κάποιες ουσίες που μας ζάλισαν, αλλά η λεμονάδα στο ημίχρονο ήταν οπωσδήποτε το τελικό χτύπημα.

ΔΗΜ.: Τι εννοείτε με το τελικό χτύπημα;

Μ.Ν.: Δεχτήκαμε το πρώτο γκολ σε μόλις 30 δευτερόλεπτα αγώνα, αποτέλεσμα σφάλματος του Κλενκόβσκι, που γύρισε τη μπάλα στον γκολκίπερ Ντούϊκοβιτς στα 2 μέτρα, που πολύ απλά, δε το κάνεις ποτέ. Τότε, ο επιθετικός τους, ο δίμετρος Αντωνιάδης, απλά έκλεψε τη μπάλα και σκόραρε. Δεν είδα καν το γκολ. Πήγαμε στα αποδυτήρια με διαφορά ενός τέρματος. Ο προπονητής, Μίλιανιτς, ήταν τόσο εξοργισμένος, που ήθελε να μας χαστουκίσει όλους. Δεν πίστευε πως ήμασταν εμείς εκεί έξω που χάναμε με 1-0 από μια ομάδα κατώτερης κλάσης. Συμφωνήσαμε να τους επιτεθούμε και να τους τσακίσουμε στο 2ο ημίχρονο, όταν ένας κοντός Έλληνας ήρθε στα αποδυτήρια μας και μας έφερε αναψυκτικά. Ήπιαμε τη λεμονάδα και αυτό είναι το τελευταίο που θυμάμαι απ' το παιχνίδι.

Δημοσιογράφος: Τι συνέβη τότε;

Νοβάκοβιτς: Θυμάμαι μόνο πως τραγουδούσαμε και γελούσαμε στο αεροπλάνο στο ταξίδι της επιστροφής. Ναι – τραγουδούσαμε και γελούσαμε ! Δεν ξύπνησα μέχρι που προσγειωθήκαμε στο Βελιγράδι και έφτασα σπίτι, όπου ο πατέρας μου με χαστούκισε. Η μητέρα μου δε μου μιλούσε για έξι μήνες και οι καλύτεροι φίλοι μου δε μου μιλούσαν. Μας κατηγορούσαν όλοι ότι πουλήσαμε το παιχνίδι. Ο κόσμος στη χώρα το έφερε βαρέως και δε μπορούσε να αποδεχτεί την ήττα. Δε θα καταλάβω ποτέ γιατί το κρατούσαν μυστικό τόσο καιρό και γιατί κανείς δε τολμούσε να μιλήσει γι αυτό. Δεν υπήρχε μέρος για να το πεις δυνατά. Ήταν όλα συμφωνημένα, σε ένα πολύ υψηλότερο επίπεδο απ' τους παίκτες και το προσωπικό».

Β. ΣΤΑΝΙΣΛΑΒ ΚΟΡΑΣΙ:
«ΤΟ ΔΗΛΩΝΩ - ΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΝΑΡΚΩΘΕΙ»


Το 2017, ο Σέρβος Στάνισλαβ Κόρασι, ο οποίος ήταν βασικός μέσος του Ερυθρού Αστέρα το 1971, με συνέντευξή του στη Σερβική εφημερίδα «Novosti» κατήγγειλε ότι οι συμπαίκτες του ήταν ναρκωθεί, ενώ αναφέρθηκε και στις φήμες για χρηματισμό του συμπαίκτη του Μπράνισλαβ Κλενκόβσκι. Αναλυτικότερα:

«- Μετά από τη νίκη με 4-1, όλοι ήταν κάπως χαλαροί, ακόμα και η διοίκηση του συλλόγου, και ονειρευόμασταν τον τελικό με τον Άγιαξ...

..Όσο πλησίαζε ο αγώνας, ο Γιόβαν Ατσίμοβιτς (σ.σ. επίσης βασικός στον αγώνα) με πλησίασε και μου είπε 'είσαι γρήγορος σαν σφαίρα και εμείς τόσο αργοί'. Αυτό με εξέπληξε, με ταρακούνησε.

- Και μετά, το πρώτο γκολ στο πρώτο λεπτό;

- Σίγουρα μας αποσυντόνισε, ειδικά από τη στιγμή που στο ημίχρονο ήμαστε πίσω με 0-2. Αλλά εμένα με ανησυχούσε κάτι άλλο, αφού έμοιαζε σαν να μην ασχολείται κανείς. Οι συμπαίκτες μου περνούσαν από δίπλα μου σαν φαντάσματα. Τώρα, εκ των υστέρων, δηλώνω: οι παίκτες είχαν ναρκωθεί! Με ποιον τρόπο, δεν το γνωρίζω. Μπορεί να ήταν κάποια ισχυρά ηρεμιστικά που τους άφησαν τελείως μουδιασμένους, παράλυτους. Το ερώτημα είναι άλλο: ποιος το έκανε και με τι συμφέρον;"

Κυκλοφόρησαν και κυκλοφορούν πολλές ιστορίες όπως ότι ο Μπράνισλαβ Κλενκόβσκι (σ.σ. Σκοπιανός αμυντικός που αγωνίστηκε βασικός) βρήκε πολλά χρήματα κάτω από το μαξιλάρι του. Ήμουν συγκάτοικος του Κλένκο στο δωμάτιο (σ.σ. εννοεί στα ξενοδοχεία όπου κατέλυε η αποστολή του Αστέρα) και γνωρίζω ότι ο Κλένκο πάντοτε κοιμόταν χωρίς μαξιλάρι».

Το πρώτο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τις καταγγελίες νάρκωσης

«Διαλέξτε επιτέλους: Δωροδοκήσαμε τον διαιτητή; Δωροδοκήσαμε τους παίκτες; Τους ναρκώσαμε; Τους δηλητηριάσαμε;» κραυγάζουν οι ιστορικοί του τριφυλλιού.


Φυσικά εμείς δεν είμαστε οι αρμόδιοι για να... διαλέξουμε. Ο σοφός λαός λέει ότι όπου υπάρχει καπνός, συνήθως υπάρχει και φωτιά. Αυτοί άραγε διάλεξαν αν ο Ολυμπιακός είχε ανάγκη να δημιουργήσει «κόλαση» στη Ριζούπολη, ενώ υποτίθεται ότι ταυτόχρονα ήλεγχε απόλυτα και τη διαιτησία;

Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τίποτα για το Γουέμπλεϊ, ακόμα και να συνέβησαν όλα. Εμείς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν όντως κάποιοι δηλητηριάστηκαν ή αν εξαγοράστηκαν και επειδή ντρέπονται, μιλάνε για δηλητηρίαση μερικές δεκαετίες μετά ή οτιδήποτε άλλο. Εμείς παραθέτουμε όλες τις καταγγελίες και εκφράζουμε τον προβληματισμό μας...

Το δεύτερο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τις καταγγελίες νάρκωσης
«Είπαν ψέματα ότι τους νάρκωσαν για να δικαιολογηθούν επειδή τους κατηγορούσαν ότι ήταν στημένοι!»

Το δεύτερο αντεπιχείρημα είναι ότι μόνο ένας παίκτης του Ερυθρού Αστέρα έκανε σχετική καταγγελία, καθώς και ότι ίσως αυτή ήταν η εύκολη δικαιολογία των παικτών, γιατί στην Γιουγκοσλαβία τους κατηγορούσαν ότι ήταν στημένοι...


Ο κ. Μπενόγλου δίνει, άθελά του, μία άλλη διάσταση. Παραδέχεται μέσα από το κείμενο του ότι, εκτός από την υπόλοιπη Ευρώπη, έβραζε και η ίδια η Γιουγκοσλαβία με τον αγώνα αυτόν, κατηγορώντας τους παίκτες του Ερυθρού Αστέρα ως στημένους! Γιατί άραγε; Από ποιον να στήθηκαν και γιατί; Και αφού σύμφωνα με τους οπαδούς του Παναθηναϊκού ο Ερυθρός Αστέρας ήταν τόσο καλός στη Λεωφόρο και έχανε τη μία ευκαιρία μετά την άλλη, γιατί τους χαρακτήριζαν στημένους στη χώρα τους;


Όπως βλέπουμε, ο ίδιος ο Μπενόγλου μιλάει για πέντε τεράστιες ευκαιρίες του Ερυθρού Αστέρα στο δεύτερο ημίχρονο της ρεβάνς της Λεωφόρου και απορεί πώς γίνεται να ήταν πουλημένοι οι παίκτες που έκαναν τέτοια εμφάνιση.

Όμως ο ίδιος ο Μπενόγλου έγραψε όπως είδαμε, ότι κατηγορούσαν οι Γιουγκοσλάβοι τους παίκτες του Ερυθρού Αστέρα ως στημένους. Γιατί όμως να το κάνουν αυτό μετά από μια τόσο καλή εμφάνιση; Μήπως για τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας;

Επίσης, η αναφορά Μπενόγλου ότι τα περί νάρκωσης, ίσως και να αποτελούσαν δικαιολογία των Γιουγκοσλάβων για να αποφύγουν το χλευασμό της κατηγορίας ότι ήταν στημένοι, δίνει μία ενδιαφέρουσα διάσταση στις θεωρίες που υπάρχουν.

Μήπως πράγματι κάποιοι στήθηκαν και γι αυτό ντρέπονται και βρίσκουν δικαιολογίες; Αλλιώς δεν εξηγείται να ψάχνουν δικαιολογίες μισό αιώνα μετά για μία κακή εμφάνιση.

Το τρίτο αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για τις καταγγελίες νάρκωσης
«Μόνο ένας παίκτης έκανε σχετική καταγγελία»
Επιμένει μάλιστα ο κ. Μπενόγλου, ότι κανένας άλλος παίκτης δεν έκανε καταγγελία για δηλητηρίαση, παρά μόνο ο Νοβάκοβιτς. Μάλιστα ο ιστορικός του ΠΑΟ κάνει αστειάκια ότι ίσως ο Νοβάκοβιτς ήπιε όλες τις λεμονάδες των συμπαικτών του και παραφούσκωσε.



Όπως είδαμε παραπάνω όμως, εκτός του Νοβάκοβιτς, σχετική καταγγελία έκανε και ο Στάνισλαβ Κόρασι το 2017, δηλαδή δύο χρόνια πριν από το άρθρο Μπενόγλου. Παραλείπει όμως να το αναφέρει και επιμένει ότι καταγγελία έκανε μόνο ο Νοβάκοβιτς!

4. ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑ
Ο Παναθηναϊκός του Γουέμπλεϊ ήταν ένα πυροτέχνημα. Και εξηγούμε τι εννοούμε:

Στην ακριβώς προηγούμενη ευρωπαϊκή του παρουσία στο κύπελλο πρωταθλητριών το 1969/70, ο Παναθηναϊκός είχε αποκλειστεί από την Φόρβερτς Βερολίνου στον Α' γύρο.

-Τη χρονιά του Γουέμπλεϊ (1970/71) δεν κατάφερε καν να προκριθεί στην Ευρώπη (τα ευρωπαϊκά εισιτήρια της σεζόν 1971/72 πήραν ΑΕΚ, Ολυμπιακός, Πανιώνιος)!

-Τη σεζόν 1972/73 αποκλείστηκε από τον Α' γύρο του κυπέλλου πρωταθλητριών από τη ΤΣΣΚΑ Σόφιας (και μάλιστα έκανε ένσταση, ο αγώνας επαναλήφθηκε και αποκλείστηκε ξανά!)

-Το 1973/74 αποκλείστηκε στον Α' γύρο του κυπέλλου ΟΥΕΦΑ από την ΟΦΚ Βελιγραδίου.

-Το 1974/75 αποκλείστηκε ξανά στον Α' γύρο του κυπέλλου ΟΥΕΦΑ από την Γκρασχόπερς.

-Το 1975/76 αποκλείστηκε στον Α' γύρο του κυπέλλου κυπελλούχων από την Τσβίκαου Ανατολικής Γερμανίας.

Όπως βλέπουμε, ο Παναθηναϊκός της εποχής, ήταν μία φανέλα-πούπουλο στην Ευρώπη που δεν μπορούσε να περάσει ούτε έναν ευρωπαϊκό νοκ άουτ γύρο. Αλλά το 1971 πήγε στο Γουέμπλεϊ!

Μάλιστα ακόμα και στην Ελλάδα, ο Παναθηναϊκός της σεζόν του Γουέμπλεϊ, ήταν μία μετριότατη ομάδα, καθώς δεν κατέκτησε ούτε πρωτάθλημα (το πήρε η ΑΕΚ), ούτε κύπελλο (το πήρε ο Ολυμπιακός). Στο πρωτάθλημα μάλιστα τερμάτισε πίσω ακόμα και από τον Πανιώνιο (!) και έτσι την επόμενη χρονιά ο ευρωπαίος φιναλίστ δεν συμμετείχε σε καμία Ευρωπαϊκή διοργάνωση...

Για την ιστορία, ο Παναθηναϊκός της χρονιάς του Γουέμπλεϊ που υποτίθεται ότι πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη εξόρμηση οπαδών και δήθεν συσπείρωσε όλους τους Έλληνες γύρω του, είδε την πλάτη του Ολυμπιακού στον Μ.Ο. εισιτηρίων της σεζόν και μάλιστα με τεράστια διαφορά:



Το αντεπιχείρημα των ιστορικών του Παναθηναϊκού για το πράσινο πυροτέχνημα:
ΠΑΡΑΔΟΧΗ ΣΕ ΑΝΥΠΟΠΤΟ ΧΡΟΝΟ...
Και όμως, αυτό το έχουν παραδεχτεί:


ΕΠΙΜΥΘΙΟ
Η Αθλητική διαπλοκή παρουσίασε αναλυτικά και με πλήθος ντοκουμέντων όλα τα στοιχεία που έχουν δοθεί στο φως της δημοσιότητας για το παρασκήνιο της πορείας του Παναθηναϊκού στο Γουέμπλεϊ. Μάλιστα προχωρήσαμε και ένα βήμα παραπάνω, παρουσιάζοντας όλα τα αντεπιχειρήματα των ιστορικών του Παναθηναϊκού, αποδομώντας τα, ένα προς ένα.

Τα στοιχεία είναι πολλά και συγκλονιστικά. Ένα από αυτά τα στοιχεία και μόνο θα αρκούσε για να στιγματίσει αιώνια την ιστορία του Γουέμπλεϊ! Πόσο μάλλον που δεν μιλάμε για ένα στοιχείο, αλλά για άφθονα...

Οι καταγγελίες για τον ιππόδρομο, η μαρτυρία της Δέσποινας Παπαδοπούλου, η αποκάλυψη του Ασλανίδη, το έγγραφο του Γενικού επιτελείου, ο διεθνής Τύπος που βοούσε και τότε, αλλά και σήμερα, οι κατασχέσεις των ξένων εντύπων από τη χούντα, οι καταγγελίες των παλαιμάχων του Ερυθρού Αστέρα, κτλ. Αν τα συνθέσει κανείς, θα βρει την ιστορική απάντηση. Και όχι δεν κρύβεται ο Ολυμπιακός πίσω από τη Δέσποινα, τον Ασλανίδη, τους παίκτες του Ερυθρού Αστέρα και τις εφημερίδες της Ισπανίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ουγγαρίας.

Δεν ήταν φυσικά η πρώτη φορά που ένα χουντικό καθεστώς προσπαθούσε να αξιοποιήσει το ποδόσφαιρο προς όφελός του, αλλοιώνοντας μία διοργάνωση. Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το βρώμικο μουντιάλ του Μουσολίνι στην φασιστική Ιταλία του 1934 και το επίσης βρώμικο Μουντιάλ στην Αργεντινή του δικτάτορα Βιδέλα, ακριβώς 40 χρόνια αργότερα (και 7 χρόνια μετά το Γουέμπλεϊ), το 1978. Αμφότερα τα κέρδισαν οι διοργανώτριες χώρες με αμφιλεγόμενες μεθόδους.

Σε κάθε περίπτωση, παραμένει μυστήριο και ενδεικτικό ποδοσφαιρικής παρακμής της χώρας μας το ότι 52 χρόνια μετά γιορτάζουμε ακόμα μια συμμετοχή σε τελικό χωρίς τίτλο! Κάτι που δεν συμβαίνει πουθενά!

Αξίζει να θυμίσουμε ποιες άλλες ομάδες έχουν πετύχει αυτό που «πέτυχε» ο Παναθηναϊκός: Μάλμε, Κλαμπ Μπριζ, Παρτιζάν, Λιντς, Σταντ ντε Ρενς... Αυτά είναι τα ευρωπαϊκά «μεγαθήρια» που έχουν πάει σε αντίστοιχα Γουέμπλεϊ, αλλά φυσικά δεν τα γιορτάζουν...

Ακούμε τη λέξη «Γουέμπλεϊ» λες και είναι τίτλος, μόνο και μόνο επειδή είναι ένα μεγάλο, θρυλικό στάδιο. Αν ο τελικός είχε γίνει στο Ρότερνταμ (όπου έγινε την επόμενη χρονιά), θα έλεγαν άραγε σήμερα: «Εγώ έχω πάει Ρότερνταμ»; Κάποτε μια αθλητική εφημερίδα κυκλοφόρησε με δώρο το dvd με το βίντεο του τελικού του Γουέμπλεϊ. Ένα βίντεο με μία ήττα. Ένα χωνάκι χωρίς παγωτό!

Να φέρουμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το 1994 ο Ολυμπιακός έγινε η πρώτη Ελληνική ομάδα που έφτασε σε τελικό κυπέλλου πρωταθλητριών στο μπάσκετ, στο Τελ Αβίβ. Ήταν το αντίστοιχο Γούεμπλεϊ του μπάσκετ και μάλιστα ήταν σπαθάτο. Είδε κανείς τον Ολυμπιακό να πανηγυρίζει με την ήττα του στον τελικό και να παρουσιάζει το γεγονός ως ιστορικό επίτευγμα μέχρι να έρθουν οι πρώτες κατακτήσεις του ευρωπαϊκού από τον Παναθηναϊκό (1996) και τον Ολυμπιακό (1997); Όχι μόνο δεν υπήρχαν διθύραμβοι και αφιερώματα, αλλά στον Ολυμπιακό ήθελαν να το ξεχάσουν!

Πρέπει λοιπόν να το πάρουμε απόφαση ως κοινωνία έστω και μισό αιώνα μετά:

Το Γουέμπλεϊ δεν ήταν τίτλος και ας έραψαν κάποτε αστέρι στη φανέλα του Παναθηναϊκού προκαλώντας γέλιο, οι ίδιοι που κατηγορούσαν για λάβαρα τον μπασκετικό Ολυμπιακό (ο οποίος τουλάχιστον έχει και κατακτήσεις). Το Γουέμπλεϊ ήταν ένα χωνάκι χωρίς παγωτό, αλλά με πολύ παρασκήνιο.

Τα ντοκουμέντα υπάρχουν, είναι πολλά, δεν τα υιοθετούμε, αλλά τα παραθέτουμε και σίγουρα θα απασχολούν για δεκαετίες ακόμα τους ιστορικούς ερευνητές...

Σε ό,τι αφορά την ανάλυση που παρουσιάσαμε, τα συμπεράσματα ανήκουν στους αναγνώστες...

Διαβάστε επίσης

Οι αυτο-υποβιβασμοί, οι αυτοεξευτελισμοί και ο μοναδικός παντελονάτος σύλλογος...

Οι αυτο-υποβιβασμοί, οι αυτοεξευτελισμοί και ο μοναδικός παντελονάτος σύλλογος...

Η παράσταση «αυτο-υποβιβασμοί στην Ευρώπη», ολοκληρώθηκε αυτές τις μέρες με τον ερασιτέχνη Παναθηναϊκό ταπεινωμένο και τον Ολυμπιακό υλικό και ηθικό θριαμβευτή... Οι μεν ξεμπροστιάστηκαν για να μείνουν άτιτλοι, οι δε, έμειναν πιστοί στις αρχές τους και σήκωσαν ευρωπαϊκό! Διαβάστε το απολαυστικό χρονικό μίας ακόμα πράσινης προπαγάνδας που γύρισε μπούμερανγκ.

Αυτό που σας πονάει δεν είναι το πρωτάθλημα, αλλά το 14-0...

Αυτό που σας πονάει δεν είναι το πρωτάθλημα, αλλά το 14-0...

Η ταπείνωση της Θύρας 13, οι μεγαλοστομίες Συρίγου, Κουβόπουλου, η ομολογία Γιαννακόπουλου ότι θέλει 100-0, το «χαστούκι» που τους έριξε ο Γκριγκόνις και η «πράσινη» ψύχωση να σταματήσει το σοκ και δέος του ερυθρόλευκου σερί...

Τα γραφήματα του διεθνούς site «Goal» που πόνεσαν τη μισή Ελλάδα (πίνακες)

Τα γραφήματα του διεθνούς site «Goal» που πόνεσαν τη μισή Ελλάδα (πίνακες)

Το κορυφαίο ποδοσφαιρικό μέσο παγκοσμίως, goal.com, παρουσίασε πίνακες με γραφήματα που αποδεικνύουν ποιος είναι ο αυτοκράτορας του ελληνικού ποδοσφαίρου και κυρίαρχος πανευρωπαϊκά στα εθνικά πρωταθλήματα και κύπελλα. Δείτε τους αποκαλυπτικούς πίνακες που προκάλεσαν πόνο και διαβάστε την ανάλυση της Αθλητικής Διαπλοκής.