Ντουντούκα
Θρύλε των γηπέδων, Ολυμπιακέ!

Μακάρι να ΜΗΝ γίνουμε Πόρτο

Μακάρι να ΜΗΝ γίνουμε Πόρτο
Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2018 - 16:21
Αρθρογράφος: Σπύρος Γρομητσάρης
ΣΠΥΡΟΣ ΓΡΟΜΗΤΣΑΡΗΣ

Όταν ο Ολυμπιακός άρχισε ν' απομακρύνεται από τα «πέτρινα» χρόνια και να κάνει τα πρώτα δειλά βήματα προς τα πιο ψηλά «πατώματα» της ποδοσφαιρικής Ευρώπης συμμετέχοντας και στο Champions League είχε γίνει κάτι σαν μόδα στη συνείδηση όλων η επιθυμία / παρότρυνση προς την τότε διοίκηση να κάνει ό,τι μπορεί ώστε η ομάδα να μοιάσει στην Πόρτο.

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 μέχρι σήμερα έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Ο Ολυμπιακός έκανε τη δική του διαδρομή επί δύο και κάτι δεκαετίες όπως φυσικά και η Πόρτο και κάθε ομάδα του πλανήτη. Στο διάστημα αυτό λοιπόν, η ομάδα που θεωρούσαν οι περισσότεροι πρότυπο με τις πανάκριβες πωλήσεις έφτασε στο σημείο να χρωστάει σε όποιον μιλάει πορτογαλικά και όχι μόνο.

Εκμεταλλευόμενη τη διακοπή των πρωταθλημάτων η διοίκηση των «δράκων» ανακοίνωσε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς της Πορτογαλίας τα αποτελέσματα του ισολογισμού για το οικονομικό έτος 2017/18. Η εικόνα είναι η χειρότερη που είχε από το 1997 όταν συστάθηκε η ανώνυμη εταιρία (SAD - Sociedade Anónima Desportiva). Σύμφωνα με τον ισολογισμό, οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν από 387.560.000 ευρώ σε 464.173.000 ευρώ!

Με έσοδα 105.792.000 ευρώ (σ.σ.: υπήρξε μικρή αύξηση από τα 98.997.000 ευρώ του 2016/17), η Πόρτο παραμένει πολύ μακριά από τη δυνατότητα αντιμετώπισης μιας τέτοιας «μαύρης» τρύπας στα βιβλία της. Παρά ταύτα οι διοικούντες την ομάδα αισθάνονται μικρή ανακούφιση αφού μείωσαν την ετήσια ζημία από 35.315.000 του 2016/17 σε 28.444.000 ευρώ.

Για να συνεχίσουν να λειτουργούν αύξησαν τον συνολικό τραπεζικό δανεισμό από 112.736.000 ευρώ πέρυσι σε 210.189.000 ευρώ ενώ προεισέπραξαν 111.200.000 ευρώ από τη δεκαετή σύμβαση που σύναψαν με την εταιρία Altice για τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τις διαφημίσεις στο Ντραγκάο, συνολικού ύψους 457.000.000 ευρώ.

Ας μην το κουράσουμε ωστόσο περισσότερο με τα νούμερα κι ας μείνουμε στην ουσία. Και η ουσία είναι ότι τα οικονομικά μιας Π(οδοσφαιρικής) Α(νώνυμης) Ε(ταιρείας), όπως φυσικά είναι και ο Ολυμπιακός, δεν είναι τόσο εύκολα όσο εμείς τα έχουμε στο κεφάλι μας. Είναι εύκολες οι φράσεις / προτροπές του τύπου «τσέπωσε 31 εκατ. ας δώσει τα μισά για μεταγραφές» ή «γιατί δε δίνουμε 15 εκατ.για παίκτες;» ωστόσο η εφαρμογή τους όχι και τόσο. Στην πραγματικότητα ΜΟΝΟ καφενειακό χαρακτήρα μπορούν να έχουν κι αν πράττουν ανάλογα εκείνοι που κρατάνε τις τύχες του Ολυμπιακού στα χέρια τους, θα γίνουμε Πόρτο με την κακή έννοια.

Για να καταλήξω, είναι πολλά, παρά πολλά όσα εξαιρετικά έχουν συμβεί τις τελευταίες 10ετίες στον Ολυμπιακό. Στα κορυφαία απ' αυτά ανήκει αναμφίβολα ότι αυτή η ομάδα κατάφερε από το 2010 και έπειτα, σε μια τραγική οικονομικά συγκυρία για τη χώρα, να ξεχρεώνει και παράλληλα να σαρώνει τους τίτλους και να καθιερώνεται στην ευρωπαϊκή ελίτ. Ξέρετε πολλούς που έχουν καταφέρει κάτι ανάλογο;

Διαβάστε επίσης

0,38 ευρώ η κούπα!

0,38 ευρώ η κούπα!

Πόσο κόστισε ο καθένας από τους 26 τίτλους του Ερασιτέχνη, αναμφίβολα το πιο άξιο 10 ευρώ που μπορείς να δώσεις (και) φέτος. Γράφει ο Σπύρος Γρομητσάρης.