Ντουντούκα
Θρύλε των γηπέδων, Ολυμπιακέ!

«Είμαστε στην αληθινή αγορά»

«Είμαστε στην αληθινή αγορά»
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2014 - 22:35

Η συνέντευξη του υπεύθυνου των επί της υδατοσφαίρισης της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας, Μάρκο Μπίρι, που δημοσιεύθηκε στο «ΓΑΥΡΟ» της Κυριακής, ενώ κάτωθι παρατίθεται και το βίντεο της συνέντευξης.

Ακούγοντας τον Μάρκο Μπίρι να απαντάει σε όλες τις… καυτές πατάτες που κρατάει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία, στην προσπάθειά της να καταστήσει ελκυστικό προϊόν το Champions League πόλο Ανδρών, μεταδίδει με τα λόγια του τις φιλοδοξίες που έχει η LEN για τη διοργάνωση και το παιχνίδι γενικότερα. Η συνέντευξη με τον υπεύθυνο των της ευρωπαϊκής υδατοσφαίρισης σε επίπεδο διοργανώσεων- και παλιό πολίστα, ασφαλώς Ιταλό στην καταγωγή, όπως και ο πρόεδρος της LEN, Τζιάνι Λόντζι- στο πλαίσιο του παιχνιδιού του Ολυμπιακού με την Μπαρτσελονέτα για την 5η αγωνιστική του Champions League, όπου έδωσαν το «παρών» και οι δύο αξιωματούχοι της ομοσπονδίας, έδωσε την ευκαιρία, τουλάχιστον εν μέρει υπό την έννοια της πληροφορίας, να απαντηθούν διάφορες απορίες.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Μπίρι η έναρξη της σεζόν έφερε μία νέα διοργάνωση για τη LEN. Τι βαθμό παίρνει ως τώρα, σε ό,τι αφορά την οργάνωση και την ποιότητα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Παίρνουμε καλό βαθμό και αυτό είναι ό,τι οι περισσότεροι από εκείνους που μετέχουν στη διοργάνωση συνηθίζουν να λένε. Εχουμε χώρο για βελτίωση, έχουμε μία νέα ονομασία, δηλαδή το Champions League, που προσπαθούμε το υποστηρίζουμε εντελώς διαφορετικά απ’ ό,τι πριν, και το αποτέλεσμα είναι πολύ ενδιαφέρον ως τώρα.

Ε: Υπάρχουν ζητήματα όπως είναι η κλήρωση, που έφερε έναν πολύ δύσκολο όμιλο και έναν κατά πολύ ευκολότερο. Γιατί συνέβη αυτό;

Α: Η κλήρωση είναι πάντα τύχη. Μπορεί να συμβεί, συμβαίνει. Είναι αλήθεια ότι η κλήρωση σε αυτήν την περίπτωση έφερε το αποτέλεσμα ενός ομίλου που είναι πολύ πιο δύσκολος από τον άλλοι. Αλλά έγινε κλήρωση με διαφάνεια και οι σύλλογοι το αποδέχθηκαν, δεν μπορούσαν να παραπονεθούν.

Ε: Υπάρχουν ομάδες που έμειναν εκτός διεκδίκησης μίας wild card ώστε να παίξουν στους ομίλους απευθείας. Εχετε παράπονα για το γεγονός ότι κάνατε διακρίσεις;

Α: Όχι, αυτοί είναι οι κανόνες. Εξηγήσαμε τι είναι η wild card από πολύ νωρίς, υπήρχαν προϋποθέσεις τις οποίες πληρούσαν εκείνες που πήραν την κάρτα. Οι κανόνες έγιναν επίσης από πολύ νωρίς σαφείς. Αυτό είναι το παιχνίδι. Το ξέρουμε ότι υπάρχουν ομάδες που επίσης πληρούν τις προϋποθέσεις για να πάρουν τη wild card, αλλά αυτό είναι το παιχνίδι. Ας δούμε και το ποδόσφαιρο, ένα τυχαίο παράδειγμα. Παίζει η Μπαρτσελόνα με τη Λίβερπουλ σε δύο παιχνίδια, αποκλείεται η μία ομάδα. Είναι άδικο και σκληρό, αλλά είναι έτσι το παιχνίδι.

Ε: Υπάρχει πάντως το παράδειγμα του Ερυθρού Αστέρα, ο οποίος πήρε το πρωτάθλημα στη χώρα του, κατέκτησε το Champions League όμως εσείς δώσατε τη wild card στην Παρτιζάν. Πώς κρίνατε σε αυτήν την περίπτωση;

Α: Σας το είπα. Αλλάξαμε το σύστημα. Είναι μία νέα διοργάνωση, αλλά δεν μπορούμε να διαγράψουμε τα προηγούμενα χρόνια. Υπήρχαν συγκεκριμένες συνθήκες που ψάχναμε για τις ομάδες. Ο Ερυθρός Αστέρας μπήκε πέρυσι στη διοργάνωση και τη νίκησε, αλλά η Παρτιζάν τα τελευταία 10 χρόνια είναι από τις δυνάμεις του Κυπέλλου Πρωταθλητριών.

Ε: Πώς είδατε το παιχνίδι του Ολυμπιακού με την Μπαρτσελονέτα; Πώς κρίνετε την προσπάθεια του Ολυμπιακού να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις σας;

Α: Αν το δούμε από αγωνιστικής πλευράς, τότε ήταν ένα παιχνίδι υψηλού επιπέδου, πολύ ενδιαφέρον, οι δύο ομάδες ήταν ανταγωνιστικές ως το τέλος, η καλύτερη νίκησε. Αν το δούμε οργανωτικά, η αλήθεια είναι ότι έχουμε ακόμα πολύ χώρο για βελτίωση. Ολοι οι σύλλογοι κάνουν το καλύτερο δυνατό για να βελτιωθούν και το ίδιο κάνει ο Ολυμπιακός. Εχουμε ένα νέο εγχείρημα, μία νέα διαφημιστική στρατηγική και οι σύλλογοι χρειάζονται χρόνο για να το κατανοήσουν, σε ό,τι αφορά τη διακόσμηση της πισίνας και όλα τα παράπλευρα στοιχεία. Χρειάζεται να είμαστε στην ίδια σελίδα. Διαφημίζουμε ένα προϊόν, είμαστε στην αληθινή αγορά τώρα και οι ομάδες πρέπει να το στηρίξουν.

Ε: Οπότε κάνετε τα παιχνίδια να μοιάζουν με εκδηλώσεις.

Α: Ετσι πρέπει να είναι. Αυτό συμβαίνει και στα υπόλοιπα σπορ.

Ε: Το όνειρό σας, όπως έχετε ξαναπεί, είναι να καταφέρετε να μοιάζει η διοργάνωση με την Ευρωλίγκα στο μπάσκετ.

Α: Ολοι έχουν αυτό το όνειρο. Και η Ευρωλίγκα, ξέρετε, έτσι ξεκίνησε. Κανείς δεν ξεκινάει και είναι επιτυχημένος από την αρχή. Δουλεύεις και φτιάχνεις υπόβαθρο. Είναι ένα μακρόχρονο σχέδιό και αυτό είναι το κλειδί: όταν εκπονείς μία διαφημιστική στρατηγική αυτή πρέπει να υπάγεται σε ένα μακρόχρονο σχέδιο. Αυτό κάνουμε. Θέλουμε να έχουν οι ομάδες τηλεοπτικά δικαιώματα και να μεταδίδονται τα παιχνίδια τους. Εχουμε φθάσει σε συμφωνία με ένα πολύ σημαντικό δίκτυο, το Eurovision και όλα τα παιχνίδια της διοργάνωσης πάνε εκεί. Προσπαθούν να δείχνουν τα διαφορετικά παιχνίδια. Θέλουμε να βελτιώσουμε όλες τις παραμέτρους ενός παιχνιδιού και από ό,τι είδα εδώ, ο Ολυμπιακός πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ε: Σκέφτεστε οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα της διοργάνωσης για τον επόμενο χρόνο;

Α: Δεν πρόκειται να κάνουμε αλλαγές. Ένα νέο εγχείρημα σημαίνει σταθερότητα. Οι ομάδες έχουν πάρει τη wild card για τρία χρόνια, έχουμε το Final 6 στη Βαρκελώνη για τα επόμενα δύο χρόνια, δουλεύουμε ήδη για τη διοργάνωση του 2016 και έχουμε ήδη πολλούς υποψήφιους που θέλουν να αναλάβουν την τελική φάση, οπότε δουλεύουμε για αυτό. Ένα σημείο «κλειδί», επίσης, είναι να βγάζουμε πολύ νωρίς πρόγραμμα και τις ομάδες να ξέρουν πώς να ενεργήσουν. Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε κάτι.

Ε: Επειδή σε αυτόν τον όμιλο είναι η Μπαρτσελονέτα, που διοργανώνει το Final 6, προκρίνονται δύο ομάδες και αυτό είναι άδικο. Εχετε σκεφτεί να αλλάξετε τον τρόπο που γίνονται οι όμιλοι;

Α: Δεν είναι άδικο. Είναι οι συνέπειες του προγράμματος των ομίλων. Είναι μέρος της στρατηγικής. Το να φτιάχνουμε το πρόγραμμα νωρίς και να δίνουμε τοποθεσία είναι ευλογία για τις ομάδες. Η Μπαρτσελονέτα παλεύει όλα τα παιχνίδια της, παίζει σε τοπ επίπεδο, επειδή έχει ενδιαφέρον. Αν έρθεις πρώτος στον όμιλό σου δεν παίζεις την πρώτη μέρα του Final 6 και αυτό είναι πολύ σημαντικό δέλεαρ. Δεν είμαστε οι πρώτοι που χρησιμοποιούμε το συγκεκριμένο σύστημα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι ομάδες που δεν είναι δυνατόν να βρίσκονται στο Final 6 δεν έχουν κίνητρο. Δίνουμε το κίνητρο σε οποιαδήποτε ομάδα να είναι υποψήφια να διοργανώσει το Final 6. Αυτή η προώθηση είναι ένα μέρος της επένδυσης. Αν είσαι στην ίδια σελίδα, σημαίνει ότι καταλαβαίνεις το σχέδιο.

Ε: Σε ό,τι αφορά την Ευρωλίγκα Γυναικών, πού θα γίνουν τα Final 4 του LEN Trophy και της Ευρωλίγκας;

Α: Ανάμεσα στους δύο προημιτελικούς πρέπει να έρθουν οι ομάδες και να θέσουν την υποψηφιότητά τους. Εχουμε δώσει αυτό το χρονικό διάστημα. Η υποψηφιότητα ισχύει για δύο Final 4, δηλαδή εκείνο του LEN Trophy και αυτό της Ευρωλίγκας.

Διαβάστε επίσης

«Το θέλουμε γεμάτο»

«Το θέλουμε γεμάτο»

Ο Κώστας Μουρίκης θέλει να παίξει μπροστά σε πολύ κόσμο στο παιχνίδι της Βαρκελώνης για το Champions League.