Ντουντούκα
Θρύλε των γηπέδων, Ολυμπιακέ!

«Πρωταθλητής ο Πατέρας στα ατυχήματα και στις αποζημιώσεις;»

«Πρωταθλητής ο Πατέρας στα ατυχήματα και στις αποζημιώσεις;»
Κυριακή, 3 Ιουνίου 2018 - 14:42

Πρωταθλητή στα ναυτιλιακά ατυχήματα και στις ασφαλιστικές αποζημιώσεις μπορεί εύλογα να χαρακτηρίσει κανείς τον Νίκο Πατέρα, όπως τονίζεται από ένα ενδιαφέρον θέμα που φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».

Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρει μεταξύ άλλων τις ασφαλιστικές αξιώσεις από τα ναυτιλιακά ατυχήματα στα υπό διαχείριση πλοία του πρώην προέδρου του ΠΑΟ, Νίκου Πατέρα.

Αναλυτικά το δημοσίευμα στην εφημερίδα «Παραπολιτικά»:

«Στη ναυτιλιακή αγορά, οι εταιρείες διαχείρισης και τα πλοία μπορεί να αλλάζουν ονόματα, αλλά οι παράγοντες της αγοράς, όπως οι τράπεζες, οι ναυλωτές, αλλά και οι ναυτασφαλιστές επικεντρώνονται στο ιστορικό του εκάστοτε εφοπλιστή. Γιατί έχουν σημασία όλα αυτά; Μα για να αντιληφθεί κανείς πλήρως το νόημα της ιστορίας που θα ξεδιπλωθεί παρακάτω με πρωταγωνιστή τον πολυσυζητημένο, εξαιτίας των πεπραγμένων του στη διάρκεια της προεδρικής του θητείας στον Παναθηναϊκό, η οποία κατά κοινή ομολογία είχε ξεκάθαρο αρνητικό πρόσημο, Νίκο Πατέρα.

Βλέπετε, αν μπει στον κόπο να εξετάσει κάποιος με προσοχή το ιστορικό των εταιρειών του ίδιου, όπως η Pambroco, η Pacific & Atlantic Shipmanagers Inc. και η Contships από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 μέχρι τις μέρες μας, θα βρει στις λίστες, που εκδίδει η έγκυρη Lloyds List, σωρεία ναυτιλιακών ατυχημάτων και ασφαλιστικών αποζημιώσεων στα υπό διαχείριση πλοία του 55χρονου άλλοτε προέδρου του ΠΑΟ.Η λίστα ξεκινάει με την ολική απώλεια του πλοίου «Anna Spiratou» (βυθίστηκε αύτανδρο, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ανοιχτά του λιμανιού Πουσάν της Νότιας Κορέας), που στοίχισε τη ζωή σε 26 ναυτικούς, αλλά οδήγησε και σε ασφαλιστική αποζημίωση 7 εκατ. δολαρίων. Συνεχίζεται με την ολική απώλεια του «Agios Nikolaos» την εποχή εκείνη και με άλλα 40 ναυτιλιακά ατυχήματα και μεγάλες ζημιές, που μέχρι σήμερα αθροίζουν συνολικά 65 εκατ. σε ασφαλιστικές αποζημιώσεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις υπήρξαν πολύ μεγαλύτερες από την αγοραία αξία του πλοίου, πιθανώς βοηθώντας ανέλπιστα τον Νίκο Πατέρα να αποπληρώσει τα δάνειά του, αλλά και να βγάλει και κέρδος σε δύσκολες αγορές, αντί να γράψει μεγάλες ζημίες ή και να χρεοκοπήσει.

Χαρακτηριστική είναι η περίοδος 1999-2003, όταν η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ήταν σε ιστορικά χαμηλά: μέσα στα τέσσερα αυτά χρόνια, πλοία υπό διαχείριση εταιρειών του Ν. Πατέρα είχαν 27 ναυτικά ατυχήματα και έλαβαν άνω των 32 εκατ. σε αποζημιώσεις!

Αλλά και τα τελευταία πέντε χρόνια να κοιτάξει κανείς, θα βρει ασφαλιστικές αξιώσεις ύψους 20 εκατ. δολαρίων. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται ασφαλιστική αποζημίωση 13,4 εκατ. δολαρίων για το πλοίο «Saint Nektaris» το 2016, που, όπως επισημαίνουν γνώστες της αγοράς, μετά βίας είχε εμπορική αξία 5 εκατ., αλλά και τα «Sain Fanouris» (2014), «Contship Ace» (2016) και «Contship Cup» (2017), που είχαν ασφαλιστικές αξιώσεις άνω των 2,8 εκατ. δολαρίων.

Η συχνότητα αυτών των ναυτικών ατυχημάτων και με απώλειες ζωών, αλλά και την υψηλών ασφαλιστικών αποζημιώσεων σε σχέση με την αγοραία αξία των πλοίων, σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη από τη ναυτιλιακή κοινότητα αλλά και από τις τράπεζες που παραδοσιακά χρηματοδοτούν τα πλοία υπό διαχείριση εταιρειών του πρώην ποδοσφαιρικού παράγοντα, όπως η Alpha Bank, η Τράπεζα Πειραιώς αλλά και γερμανικές και άλλες τράπεζες. Σίγουρα το ιστορικό του σε αυτόν τον τομέα λέει πολλά για τις επιδόσεις του στο πλαίσιο της ενασχόλησής του με τη ναυτιλία. Γιατί με βάση τα παραπάνω, δεν θα μπορούσε εύλογα να χαρακτηρίσει κανείς τον Νίκο Πατέρα ως αδιαμφισβήτητο πρωταθλητή των (μάλλον επικερδών) ασφαλιστικών αποζημιώσεων και ναυτικών ατυχημάτων;».

Δείτε το σχετικό θέμα:

Διαβάστε επίσης