Ντουντούκα
Θρύλε των γηπέδων, Ολυμπιακέ!

Έρευνα: Πόσοι είναι πραγματικά οι οπαδοί κάθε ομάδας

Έρευνα: Πόσοι είναι πραγματικά οι οπαδοί κάθε ομάδας
Τρίτη, 18 Ιουλίου 2023 - 22:35

Η Αθλητική διαπλοκή έρχεται να δώσει απάντηση σε ένα διαχρονικό ερώτημα των Ελλήνων φιλάθλων: Ποια ομάδα έχει τους περισσότερους οπαδούς; Είναι όντως οι μισοί Έλληνες Ολυμπιακοί; Δείτε στοιχεία που φέρνουν στο φως την αλήθεια!

Κανένας εχέφρων άνθρωπος που παρακολουθεί αθλητικά στη χώρα μας, δεν αρνείται ότι ο Ολυμπιακός είναι, με διαφορά, η πρώτη δύναμη στη χώρα, όχι μόνο από πλευράς τίτλων, αλλά και από πλευράς οπαδών. Ακόμα και τα πιο φανατικά αντιολυμπιακά μέσα αναγνωρίζουν την πικρή γι αυτούς αλήθεια.

Το μεγάλο τους στοίχημα είναι άλλο όμως, να αποδείξουν ότι οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού δεν αποτελούν τη μισή Ελλάδα, αλλά ότι τα «ερυθρόλευκα» ποσοστά μειώνονται διαρκώς και ότι η διαφορά τους από τη δεύτερη θέση, όπου βρίσκονται οι οπαδοί του Παναθηναϊκού, είναι μικρή.

Η θεωρία τους «φούντωσε» τον Απρίλιο του 2021, με αφορμή ένα γκάλοπ που δημοσιοποιήθηκε από τον τηλεοπτικό σταθμό Open, ιδιοκτησίας Ιβάν Σαββίδη. Το γκάλοπ αυτό είχε γίνει σε δείγμα 2.000 ατόμων και είχε τα εξής αποτελέσματα:

Η έρευνα αυτή έφερε τον Ολυμπιακό πρώτο, αλλά με μικρή διαφορά από τον Παναθηναϊκό (μόλις 2 μονάδες) και φυσικά ανέδειξε ως τρίτη δύναμη την ομάδα του ιδιοκτήτη του καναλιού που παρήγγειλε τη δημοσκόπηση, δηλαδή τον ΠΑΟΚ, αφήνοντας τέταρτη την ΑΕΚ. Για Ηρακλή ούτε λόγος, ενώ έδινε 1% ακόμα και στη νεοσύστατη ομάδα του Αχιλλέα Μπέου (Ν.Π.Σ. Βόλος, πρώην Πύδνα Κίτρους) και όχι φυσικά στη Νίκη Βόλου ή τον Ολυμπιακό Βόλου!

Τότε, το SDNA επικαλέστηκε αυτή τη μέτρηση και πανηγύριζε:

Ενδεικτικά, αξίζει να θυμίσουμε ότι η ίδια εταιρεία προχώρησε σε εκτίμηση εκλογικού αποτελέσματος 48 ώρες πριν τις εκλογές της 21/05/2023, δίνοντας διαφορά της ΝΔ με τον ΣΥΡΙΖΑ 7,4 μονάδες (κεντρική τιμή) ενώ η διαφορά στις εκλογές ήταν 20,72 μονάδες! Επίσης, έδινε στο ΠΑΣΟΚ ποσοστό 7,8% με 9,8% (κεντρική τιμή 8,8%) και έλαβε 11,46%!

Αυτά δεν τα λέμε για να χαρακτηρίσουμε αναξιόπιστη τη συγκεκριμένη εταιρεία (όλες έπεσαν έξω), αλλά για να αντιληφθεί ο κόσμος ότι αυτές οι μετρήσεις δεν μπορούν να οδηγήσουν σε ασφαλή συμπεράσματα, ειδικά στον αθλητισμό.

ΔΕΔΟΜΕΝΟ 1:
ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Το πρώτο δεδομένο που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του για τη δύναμη του κόσμου των ομάδων, είναι τα διαχρονικά στατιστικά από τα εισιτήρια. Η Αθλητική διαπλοκή παρουσίασε πρόσφατα μία μεγάλη έρευνα, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ με τους πρωταθλητές των εισιτηρίων διαχρονικά στο Ελληνικό ποδόσφαιρο, από τη σεζόν 1959/60 που ξεκίνησε η Α' εθνική έως σήμερα.

Με βάση τα ντοκουμέντα που παραθέσαμε, οι πρωτιές στα εισιτήρια των 63 σεζόν (εξαιρουμένης της σεζόν 2020/21 που διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών λόγω πανδημίας), έχουν ως εξής:

-Ολυμπιακός: Πρωτιά στα εισιτήρια σε 45/63 χρονιές.
-Παναθηναϊκός: Πρωτιά στα εισιτήρια σε 14/63 χρονιές.
-ΑΕΚ: Πρωτιά στα εισιτήρια σε 4/63 χρονιές.

Συνεπώς, ο Ολυμπιακός ήταν πρώτος στα εισιτήρια στο 71,42% των σεζόν, ο Παναθηναϊκός στο 22,22% των σεζόν και η ΑΕΚ στο 6,34% των σεζόν.

Αναφορικά με τους απόλυτους αριθμούς, τα στοιχεία που υπάρχουν από το 1979 που έγινε επαγγελματικό το ποδόσφαιρο, έως σήμερα έχουν ως εξής:

Ολυμπιακός: 13.244.760 εισιτήρια.
Παναθηναϊκός: 9.628.890 εισιτήρια.

ΔΕΔΟΜΕΝΟ 2:
ΤΑ SOCIAL MEDIA

Ένα ακόμα στοιχείο που μπορεί να συνυπολογιστεί, έχει να κάνει με την απήχηση των ομάδων στα social media.

Όπως βλέπουμε, στο Facebook, ο Ολυμπιακός μόνος του έχει 1 εκατομμύριο ακολούθους, ενώ ο ΠΑΟΚ ακολουθεί με 505.000, ο Παναθηναϊκός με 321.000 και η ΑΕΚ με 302.000 ακολούθους.

Συνολικά 2.128.000 φίλαθλοι ακολουθούν τις 4 ομάδες στο Facebook. Η κατανομή μεταξύ τους έχει ως εξής:
- Ολυμπιακός: 47%
- ΠΑΟΚ: 23,73%
- Παναθηναϊκός: 15,08%
- ΑΕΚ: 14,19%
.

Ακολούθως, στο Instagram, ο Ολυμπιακός μόνος του έχει 793.000 ακολούθους, ενώ ο Παναθηναϊκός ακολουθεί με 402.000, ο ΠΑΟΚ με 325.000 και η ΑΕΚ με 293.000 ακολούθους:

Συνολικά 1.759.000 φίλαθλοι ακολουθούν τις 4 ομάδες στο Instagram. Η κατανομή μεταξύ τους έχει ως εξής:
- Ολυμπιακός: 42%
- Παναθηναϊκός: 22,85%
- ΠΑΟΚ: 18,47%
- ΑΕΚ: 16,65%
.

Περνάμε στο Twitter, όπου ο Ολυμπιακός προηγείται με 196.000 ακολούθους, ο ΠΑΟΚ ακολουθεί με 90.000 ακολούθους, ο Παναθηναϊκός με 71.700, ενώ η ΑΕΚ έχει 57.000 ακολούθους.

Συνολικά 414.700 φίλαθλοι ακολουθούν τις 4 ομάδες στο Twitter. Η κατανομή μεταξύ τους έχει ως εξής:
- Ολυμπιακός: 47,26%
- ΠΑΟΚ: 21,70%
- Παναθηναϊκός: 17,28%
- ΑΕΚ: 13,74%
.

Αν αθροίσουμε τους απόλυτους αριθμούς και στα τρία κορυφαία social media (λαμβάνοντας φυσικά υπόψη ότι σε πολλές περιπτώσεις ίδιοι άνθρωποι έχουν λογαριασμούς σε όλα τα μέσα), ο Ολυμπιακός προηγείται με 1.935.000 ακολούθους, ο ΠΑΟΚ ακολουθεί με 920.000 ακολούθους, ο Παναθηναϊκός με 794.700, ενώ η ΑΕΚ έχει 652.000 ακολούθους.

Συνολικά υπάρχουν 4.301.700 ακόλουθοι και των τεσσάρων ομάδων, στα τρία δημοφιλέστερα social media. Η κατανομή μεταξύ τους έχει ως εξής:

- Ολυμπιακός: 44,98%
- ΠΑΟΚ: 21,38%
- Παναθηναϊκός: 18,47%
- ΑΕΚ: 15,15%
.

ΔΕΔΟΜΕΝΟ 3:
Ο ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Τρίτο στοιχείο ο οπαδικός αθλητικός Τύπος. Αφού ο Παναθηναϊκός ανεβαίνει τόσο πολύ και έχει δήθεν κλείσει την ψαλίδα με τον Ολυμπιακό στην Ελλάδα, τότε γιατί δεν κυκλοφορεί ούτε μία οπαδική εφημερίδα του ΠΑΟ; Όπως γνωρίζουμε, όταν υπάρχει κενό στην αγορά, πάντα κάποιος θα εμφανιστεί να το καλύψει για να κερδίσει χρήματα. Γιατί λοιπόν δεν εκδίδει κάποιος μία εφημερίδα του Παναθηναϊκού; Θυμίζουμε ότι οι οπαδικές εφημερίδες που στήριζαν τον σύλλογο έκλεισαν:

Ας δούμε όμως και τις κυκλοφορίες των εφημερίδων σήμερα, σύμφωνα με το πιο πρόσφατο δελτίο κυκλοφορίας:

Στην κορυφή βρίσκονται οι δύο εφημερίδες που στηρίζουν τον Ολυμπιακό (Φως και Πρωταθλητής) με το 60,5% της κυκλοφορίας. Ο οπαδικός τύπος της ΑΕΚ (Ώρα) είναι στο 15,4%, ο οπαδικός Τύπος του ΠΑΟ όπως είπαμε είναι στο 0% και ο πιο ουδέτερος αθλητικός Τύπος στο 24%. Επειδή δεν υπάρχουν στοιχεία για την Live Sport και την Metrosport, το 60% είναι ίσως λίγο «φουσκωμένο», αλλά το 50% είναι και πάλι η βάση, δηλαδή ξανά η μισή Ελλάδα, στην κλίμακα των αναγνωστών αθλητικών εφημερίδων.

ΔΕΔΟΜΕΝΟ 4:
Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Το καλοκαίρι του 2021, κάποιοι επιχείρησαν να δημιουργήσουν μία σπέκουλα. Στις 19/08, είχαν διεξαχθεί οι αγώνες των προκριματικών του UEFA Europa League Ολυμπιακός-Σλόβαν Μπρατισλάβας (μεταδόθηκε από το Mega) και ΠΑΟΚ-Ριέκα (μεταδόθηκε από το Open). Την επομένη, το SDNA (ποιος άλλος) πανηγύριζε επειδή δήθεν η τηλεθέαση του ΠΑΟΚ-Ριέκα ήταν μεγαλύτερη από του αγώνα Ολυμπιακός-Σλόβαν στο δυναμικό κοινό νεανικών ηλικιών, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η εταιρεία μέτρησης τηλεθεάσεων «έσβησε» το «παραμύθι» ότι η μισή Ελλάδα είναι οπαδοί του Ολυμπιακού:

Φυσικά, επρόκειτο για σπέκουλα, καθώς παρέλειψαν να αναφέρουν ότι ο αγώνας του Ολυμπιακού είχε παράλληλη μετάδοση από την Nova, όπου δεν υπάρχει καταγραφή τηλεθέασης, ότι ο αγώνας του ΠΑΟΚ είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον κατά την εξέλιξή του, προσελκύοντας και τηλεθεατές οπαδούς άλλων ομάδων (ο Ολυμπιακός είχε εξασφαλίσει την πρόκριση) και ότι και πάλι ο Ολυμπιακός ήταν πρώτος στην τηλεθέαση στο σύνολο, απλά με μικρή διαφορά!

Ανεξάρτητα όμως από τις αστείες και εμμονικές περιπτώσεις, ο τομέας της τηλεόρασης, μπορεί να οδηγήσει σε χρήσιμα συμπεράσματα. Οι αγώνες του Ολυμπιακού έχουν διαχρονικά μεγαλύτερα ποσοστά τηλεθέασης από τους αγώνες των υπολοίπων ομάδων, οι μεγάλες πλατφόρμες επιλέγουν τους αγώνες του Ολυμπιακού για την prime time ζώνη ή για μετάδοση στα «κεντρικά» τους κανάλια (Novasports prime, Cosmote sport 1, κτλ), αλλά το βασικότερο δεδομένο έχει να κάνει με τα τηλεοπτικά δικαιώματα.

Ο Ολυμπιακός παραδοσιακά λαμβάνει τα μεγαλύτερα ποσά. Και παρότι φέτος Παναθηναϊκός και ΑΕΚ απαίτησαν και έλαβαν αύξηση από την Cosmote TV, λόγω της ανταγωνιστικής τους παρουσίας στο περυσινό πρωτάθλημα, εν τούτοις ο Ολυμπιακός παραμένει στην κορυφή με μεγάλη διαφορά!

Ήδη από πέρυσι ομολογούσαν ότι ο Ολυμπιακός παίρνει τα διπλάσια χρήματα από τους υπόλοιπους:

Γιατί άραγε η τηλεοπτική αγορά δίνει τόσο περισσότερα χρήματα στον Ολυμπιακό; Μήπως γιατί εκεί τα δεδομένα είναι αντικειμενικά, καθώς παίζονται τεράστια συμφέροντα και χρηματικά ποσά;

ΔΕΔΟΜΕΝΟ 5:
ΤΑ ΜΕΛΗ ΣΤΟΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ

Το σημαντικότερο και ουσιαστικότερο στοιχείο στήριξης μίας ομάδας από τον κόσμο της, είναι φυσικά η εγγραφή μελών στον ερασιτέχνη. Ο Ολυμπιακός υπήρξε πρωτοπόρος, όταν ξεκίνησε το εγχείρημα εγγραφής μελών το 2003. Τότε, οι Παναθηναϊκοί χλεύαζαν, τραγουδώντας: «όλοι μέλη να σας κάνει ο Σωκράτης ό,τι θέλει», σήμερα εκλιπαρούν για εγγραφή μελών:

Ο Ολυμπιακός, έφτασε ακόμα και τα μυθικά επίπεδα των 90.000 εγγεγραμμένων μελών, ενώ σταθερά και αταλάντευτα προηγείται με τεράστιες διαφορές από τον Παναθηναϊκό στην εγγραφή μελών, κάθε χρονιά, χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση.

Σε ό,τι αφορά τη σεζόν 2023/24, βρισκόμαστε στην αρχή, αλλά η ιστορία συνεχίζεται. Ο Ολυμπιακός μετράει ήδη 18.534 μέλη στον ερασιτέχνη και ο Παναθηναϊκός 4.749. Δηλαδή σε ένα πλήθος 23.283 εγγεγραμμένων μελών στους δύο συλλόγους, ο Ολυμπιακός λαμβάνει σχεδόν το 80% και ο Παναθηναϊκός 20%!

Άλλωστε, παραδοσιακά, η στήριξη των οπαδών του τριφυλλιού προς την ομάδα τους, έπασχε, όπως είχε δηλώσει και ο Δ. Γιαννακόπουλος μετά την αποτυχία του «PAO alive»:

Η ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ ΠΑΡΑΔΟΧΗ ΤΟΥ ΜΠΕΝΟΓΛΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΤΡΙΚΕΙΑ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟΥ

To 2019, ο Αριστοτέλης Μπενόγλου είχε χαρακτηρίσει στο SDNA «ανέκδοτο» το ότι η μισή Ελλάδα αποτελείται από οπαδούς του Ολυμπιακού:

Βέβαια ο ίδιος είχε παραδεχτεί (κατά λάθος) την αλήθεια, με δημόσια ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook:

Για να καταλάβετε τη σύγχυση που δέρνει το αντιολυμπιακό στρατόπεδο, δείτε το εξής: Στο άρθρο του, ο Μπενόγλου είχε «δικαιολογήσει» τη διαχρονική δεύτερη θέση της ομάδας του, λέγοντας ότι είναι λογικό να είναι πρώτος ο Ολυμπιακός, όταν έχει ως φιλοσοφία τη «νίκη με κάθε μέσο»:

Αντίθετα, το site στο οποίο αρθρογραφεί, είχε γράψει το ακριβώς αντίθετο με αφορμή το γκάλοπ στο οποίο προαναφερθήκαμε, ότι δηλαδή ο Ολυμπιακός θέλει τη νίκη με κάθε τρόπο, γι αυτό χάνει οπαδούς!

Πηγαίνοντας προς τη βόρεια Ελλάδα, αλησμόνητη έχει μείνει η ραδιοφωνική παραδοχή του Κώστα Ραπτόπουλου: «Σιγά που είναι οι Θεσσαλονικείς ΠΑΟΚ, Άρης ή Ηρακλής. Στο δημοτικό τα παιδιά Ολυμπιακοί είναι»! Δείτε το βίντεο:

Θυμηθείτε επίσης τι είχαν απαντήσει δύο μικρά παιδιά από τη Θεσσαλονίκη στον Αλέξη Τσίπρα, όταν τους ρώτησε τι ομάδα είναι:

Όσο και αν προσπαθήσουν λοιπόν να πείσουν ότι ο Ολυμπιακός είναι απλά πρώτος σε οπαδούς με μικρές διαφορές, το συμπέρασμα προκύπτει αβίαστα ότι ο Ολυμπιακός και με απλή αναλογική, θα ήταν παντοδύναμος!

- Και στα εισιτήρια.

- Και στα social media.

- Και στην κυκλοφορία των εφημερίδων.

- Και στα τηλεοπτικά.

- Και στην εγγραφή μελών.

Η μισή Ελλάδα είναι ερυθρόλευκη!

Διαβάστε επίσης

Οι αριθμοί μίλησαν: Ο αυτοκράτορας της Ευρώπης είναι «ερυθρόλευκος»

Οι αριθμοί μίλησαν: Ο αυτοκράτορας της Ευρώπης είναι «ερυθρόλευκος»

Όταν μιλούν οι αριθμοί, η προπαγάνδα σωπαίνει. Η Αθλητική διαπλοκή σας παρουσιάζει τους ευρωπαϊκούς τελικούς και τα ευρωπαϊκά τρόπαια των ελληνικών συλλόγων σε όλα τα αθλήματα. Η «ερυθρόλευκη» παντοκρατορία, η έκπληξη στη δεύτερη θέση, η δυναστεία της εποχής Μαρινάκη-Κουντούρη και όλα τα στατιστικά δεδομένα που αποκαλύπτουν μία αλήθεια πικρή για πολλούς.

Η ιστορική αλήθεια: Ολυμπιακός, ΠΑΟ, Παρθενώνας και η «ψύχωση» με την Αθήνα

Η ιστορική αλήθεια: Ολυμπιακός, ΠΑΟ, Παρθενώνας και η «ψύχωση» με την Αθήνα

Ποιος έχει ψύχωση με την Αθήνα και ποιος ντρέπεται στα αλήθεια για την καταγωγή του; Ποιοι επιμελούνται ιστορικές εκδόσεις και είναι ανιστόρητοι; Γιατί ο Ολυμπιακός στο θέμα αυτό έχει δώσει ρέστα και γιατι στον Παναθηναϊκό κλαίνε τόσο; Ένα ανεπανάληπτο «μαστίγωμα» της Αθλητικής διαπλοκής στους ιστορικά αμόρφωτους που θα πονέσει πολλούς...

ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ: Γελάει μαζί σας όλη η κοινωνία!

ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ: Γελάει μαζί σας όλη η κοινωνία!

Γιαννακόπουλος, Σλούκας, Παπαγιάννης και φούστες. Η απρέπεια του Παναθηναϊκού που κατηγορεί τον Ιτούδη ως μιζαδόρο και το παρασκήνιο της υποκρισίας που μαστίζει το χώρο του μπάσκετ. Η Αθλητική διαπλοκή ξεμπροστιάζει χωρίς έλεος!

Το παραμύθι ότι ο ΠΑΟ έκανε την Ελλάδα 6η και της χάρισε τρεις θέσεις στο Champions League

Το παραμύθι ότι ο ΠΑΟ έκανε την Ελλάδα 6η και της χάρισε τρεις θέσεις στο Champions League

«Χάρη στον Παναθηναϊκό, η Ελλάδα έφτασε 6η στο ranking της UEFA και είχε τρεις ομάδες στο Champions League»: Ένα από τα μεγαλύτερα παραμύθια που έχει ακουστεί ποτέ. Η Αθλητική διαπλοκή αποδεικνύει την αλήθεια με στοιχεία και ντοκουμέντα.